Saknar

Jag saknar de enklare tiderna, när man inte behövde ta allt ansvar.
När jag inte behövde oroa mig varje dag..
Då jag uppskattade var dag för vad den var..

Tiden då man kunde låta ett tillfälle passera för man visste fler skulle dyka upp.
Då det mest komplicerade man gjorde var att slå telefonnumret hem till en kompis.
Då man lekte ute på kvällarna, då man satt inne och spelade spel.
De dagarna då det regnade och man hoppade i vattenpölar.

Allting är så överhypat.
Jag behöver mina stunder av lugn och ro.
Av ensamhet...
Att komma hem och veta att jag kan vara ensam en stund.
Det kommer ingen om jag inte ringer.

Den totala valfriheten.

Jag saknar det.
Jag saknar alla mina vänner från barndomen,
innan vi gled isär.
Innan det gled upp mörka delar.

Innan man gjorde illa varandra med ord och handling.
Då alla nya människor var en möjlighet till en ny vänskap.
Och om man inte kom ihåg att byta telefonnummer så var det inte hela världen.

Att gå på zoo och känna upphetsningen inför vad djuren kanske skulle göra.
Att ha fullt med energi jämt och hela tiden.

Att kunna krypa ihop i mammas famn och somna där.
Att bara känna den kravlösa kärleken.

Varför är inte allting lika lätt idag?

Det finns dolda krav överallt.



Vill du hoppa i vattenpölar med mig?


Todells
/ Taeti

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hoppar i vattenpölar när som hellst med dig! <3

2009-11-06 @ 18:29:24
URL: http://skelleftebruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0