Sommar och sol


Ja även i Arjeplog så skiner solen och det är varmt ute..:D
Har varit aktiv och det har känts väldigt skönt..
Klev upp just före kl 10.

Klär på sig lite granna och käkar frukost.
Sen ut påbaksidan och ligga och sola en stund.
Kändes helt underbart att kunna ligga ute en stund.
Sen hopp i duschen och bli fräsch igen.
Hinner bara torka håret så far man in till samhället med mamma och kolla efter blommor och blomjord.
Mamma hittar nå små rosa rosplantor.
Hemskt gulliga, skulle tydligen på mormor och gammelmormors grav.
Var tänkt jag skulle hjälpa till med att plantera dem.

Men icket, blev att jag mötte upp linda på ICA och fick skjuts av mamma hem till linda,
och sen gick vi på promenad med hundarna och sofia.
Hemskt uppfriskande.
Sen sitta och snacka lite strunt en stund innan hon for tillbaka på jobbet.

Så jag traskade en bit med henne och sen gick jag runt på samhället
och fick konstiga blickar..;P

Undrar om de tyckte att ja var för lite klädd i mina shorts och min bikini-överdel..:D
Men jag hade ju på mig en skjorta också, visserligen öppen fram och knuten i ryggen..:D
Men va tusan det var ju varmt ju.

Kommer hem och slöar en stund innan middagen, busar med hunden och sen är det middag.
Pizza, tänkte att jag kan prova en ny och inte snöa in på mina hawaii..;P
Tog mig en Nima,
alltså renskav ochchampinjoner.
Gott men ingen favorit hos mig..:D
Då toppar fortfarande hawaiin för min del..

Så nu då jag fäst min dag på pränt här nu, så ska jag fara ut och gå enlång promenad.
Ta vaukarundan och sen elljusspåret på öberget.
Lagomt långt för min del..:D

Sen får man väl se vad man orkar med resten av kvällen..

Todells
/aktiv taeti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0