Morgontrött, städryck, matlagning och jobb

Ja, det är inte lätt vissa dagar.
Men känns som en mer värd dag idag än igår iaf.

För det första så när jag väl klev upp så började jag diska och sen städa.
Är helt klar med datarummet, köket, hallen och toaletten,
bara kvar att fixa mitt rum, Cornelias rum och vardagsrummet.
Men det lär jag inte hinna idag.
Siktar på att jag ska hinna med det imorgon.

Ska ändå tvätta då.
Blev värsta hemma frun idag jag..:D
På två timmar, innan malin ringde, så hann jag med att diska undan 2/3 av all disk,
städa helt klart i datarummet och köket.
Sen tog jag en paus på ca 60min innan jag fortsatte diska, och gjorde klart inne på toan.

Så nu är det kvar att plocka in all disk från vardagsrummet i köket och diska den,
och sen dammsuga och skura i vardagsrummet.
Och efter det är det bara tvätten och våra enskilda rum kvar att fixa i ordning.

Tar nog mitt rum sen ikväll efter jobbet.
Just nu för stunden så håller jag på med en korvgryta,
ska få bli lite matlådor, alltid bra att ha i frysen.

Och på ca 60min så ska jag gå till jobbet.
Känner inte peppen att då det regnar ute just nu.
Och det är inte små droppar heller..:S

Men men jag har ju ett paraply om det verkligen skulle krisa.
Fast jag har ju än inte dött av lite regn.
Men man vet ju aldrig idag kanske är den dagen..:D

Nae, nu blir det att portionera upp grytan så man kan slänga in det i frysen.



Värsta hemmafrun jag känt mig som idag ;P

Todells
/ Taeti


Kommentarer
Postat av: malin

Later som en riktigt duktig hemmafru! ;)

Du far komma och fixa har ocksa om du vill :p

Tur att jag ringde sa du fick dig en liten paus ;)

Alskar dig vannen, ringer i morgon! Maste beratta om en helt GALEN kvall!

Puss

2009-06-03 @ 22:16:55
URL: http://skelleftebruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0