Ny arbetsvecka...

Och för en gång skull så känns det inte som världens undergång.
Det gjorde massor för mitt humör att mamma och syster var hit och hälsade på.
Jag behöver mina arjeplogs doser.
Och att läsa om allt fint och roligt som händer där,
det räcker inte för mig.

Har insett att jag har inte varit där sen sista helgen i maj.
Var ju upp för morsdag och att pappa fyllde år.
Men efter det har jag ta mig tusan inte hunnit och inte haft råd..:(

Men nu till hösten ska jag komma och stanna ett tag.
Behöver ta igen mig lite.
Och sen plocka lingon är alltid avslappnande..:)

Vad har man då gjort på denna inte alltför mindnumbing dag på jobbet.
Suttit och läst, pratat med brukaren och sen fick man gå hem för dagen.

Kom hem åt middag och inser att jag har inte alla ingredienser till min kycklinggryta,
så jag skjuter på det tills imorgon.

Men jag har inhandlat allting jag behöver.
Så det är bara att tuta och köra imorgon.

Eller vad tror ni om en kycklinggryta
med vitlök, rödlök, champinjoner, grädde, mjölk, vitlöks cremé fraiche, soya och ananas.
Det kan inte bli annat än gott, speciellt som det är ett långkok på 1kg kyckling.
Jag borde ha de klart till imorgon kväll kring kl 10 på kvällen om jag jobbar duktigt..

Mmm, kan riktigt känns dofterna och smakerna..;)
Men huvva, nu blev jag ju hungrig..
Ska ta mig en sista nattmacka innan jag går och lägger mig.

Ska ta tag i min träning sen i veckan.
Har fortfarande några bakterier att slåss med.

Todells
/ En Taeti som ser ljuset i slutet på tunneln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0